VoIP operator - Spikon

VoIP operator

Co znajdziesz w tym artykule:

VoIP operator – co warto wiedzieć?

Ilu jest w Polsce operatorów telefonicznych? Konkretną odpowiedź uzależnić trzeba od tego, jakie kryteria zostaną przyjęte jako podstawa klasyfikacji. Nie w każdym zestawieniu uwzględnia się bowiem usługę VoIP – operator tego rodzaju odgrywa coraz bardziej istotną rolę na rynku telekomunikacyjnym. Co warto wiedzieć na jego temat? Czym wyróżnia się jego działalność?

Operator telekomunikacyjny – co warto wiedzieć?

Próżno szukać w polskich przepisach sformułowania „VoIP operator”. Podstawowe dla branży telekomunikacyjnej określenia znajdują się w ustawie Prawo telekomunikacyjne, jednak zawarte tam definicje rozmijają się nieco z potocznym rozumieniem poszczególnych terminów.

  • Operator telekomunikacyjny to, zgodnie z ustawą, przedsiębiorca, który uruchamia, eksploatuje i nadzoruje sieci telekomunikacyjne.
  • Dostawca usług telekomunikacyjnych to przedsiębiorca uprawniony do świadczenia takich usług.

Podstawowa różnica polega więc na tym, że operator dysponuje odpowiednią infrastrukturą telekomunikacyjną. Może być jednocześnie dostawcą usług, jednak dostawca nie zawsze jest operatorem.

Operatorzy VoIP umożliwiają natomiast realizację połączeń w oparciu o łącze internetowe lub inne sieci wykorzystujące protokół IP.

Telefonia VoIP

Korzystanie z VoIP nie jest skomplikowane i z reguły nie wymaga zakupu dodatkowego sprzętu. Wystarczy urządzenie podłączone do internetu oraz adapter zmieniający sygnał analogowy na właściwe dane. Chętnie wykorzystywaną opcją jest również zakup specjalnego aparatu telefonicznego współpracującego z technologią VoIP – operator z pewnością ma odpowiednie urządzenie w swojej ofercie.

Podstawowym warunkiem sprawnie działającej telefonii jest stabilne połączenie internetowe. To dzięki niemu rozmowy oraz inne usługi VoIP będą działać bez zakłóceń.

Jak zostać operatorem VoIP?

Świadczenie usług telekomunikacyjnych zalicza się do działalności regulowanych, dlatego zajęcie się tą dziedziną wymaga dopełnienia pewnych formalności i uzyskania wpisu do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE).

Złożenie wniosku dotyczy następujących obszarów:

  • świadczenia usług telekomunikacyjnych przez dostawcę usług – czyli wykonywania usług za pomocą własnej sieci, sieci innego operatora lub sprzedaży usługi wykonywanej przez innego dostawcę,
  • dostarczania publicznych sieci telekomunikacyjnych przez operatora – czyli przygotowania, eksploatacji i nadzoru sieci,
  • dostarczania udogodnień towarzyszących przez operatora – czyli dodatkowych opcji funkcjonalnych i usługowych.

Wszystkie formalności można dopełnić online: https://www.biznes.gov.pl/pl/opisy-procedur/-/proc/153

Odpowiedni wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych może złożyć przedsiębiorca lub inny podmiot uprawniony do wykonywania działalności gospodarczej, a także przedsiębiorca z państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa, które podpisało stosowaną umowę ze Wspólnotą. Działalność telekomunikacyjną mogą prowadzić również jednostki samorządu terytorialnego.

A co z usługą VoIP? Operator ma możliwość podpisania umowy z innym podmiotem, który – będąc w posiadaniu konkretnej puli linii abonenckich – może zostać uznany za odrębnego operatora. Należy jedynie pamiętać, że nie każdy dostawca usługi ma taki status.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: kontakt@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: hello@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

© 2021 Spikon. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zaprojektowane przez: SIGMA

Przewiń do góry Skip to content