Pytania i odpowiedzi

Podstawowe zagadnienia

Spikon to nowoczesna platforma telekomunikacyjna umożliwiająca prowadzenie darmowych rozmów z każdego miejsca na świecie – wystarczy tylko dostęp do Internetu. Spikon to także zaawansowane usługi głosowe, Wirtualna Centrala oraz Wirtualne Call Center. Wszystko dostępne z poziomu intuicyjnego i łatwego w obsłudze panelu klienta.

Założenie konta jest darmowe i nie wymaga podpisywania żadnej umowy. Płatności są realizowane za pomocą szybkich transakcji przez Internet i nie jest z nimi związana żadna prowizja.

By założyć darmowe konto w platformie Spikon wystarczy kliknąć na poniższy przycisk, wypełnić formularz rejestracyjny i postępować zgodnie z instrukcjami.

ZAŁÓŻ KONTO

Po zalogowaniu się do panelu klienta, z menu po lewej stronie ekranu należy wybrać „Finanse”, a następnie „doładowanie konta”. Na stronie umożliwiającej doładowanie konta w polu „Kwota (PLN)” należy wprowadzić kwotę doładowania i kliknąć na przycisk „Doładuj”. Po przekierowaniu na stronę operatora płatności internetowych proszę postępować zgodnie ze znajdującymi się tam informacjami.

ZALOGUJ SIĘ DO PANELU KLIENTA

Możliwości jest wiele. Każda ma swoje zalety i wady. Jednakże najbardziej popularne wybory to:

 
 
 

Telefon VoIP

Telefon działający w technologii VoIP podłączany jest bezpośrednio do Internetu. Wymagane jest skonfigurowanie na nim konta telefonicznego Spikon.

 

Telefon analogowy

Klasyczny telefon działający w technologii analogowej może zostać podłączony do platformy Spikon. W tym celu należy użyć tzw. bramki VoIP. Więcej o bramkach VoIP można znaleźć tutaj.

 

Telefon programowy

Jest to tzw. softphone, czyli program umożliwiający korzystanie z peryferii audio (słuchawki, mikrofon) podłączonych do urządzenia. Softphone może zostać użyty na urządzeniach z systemami operacyjnymi Windows, MAC, Linux, Android, iOS itp.

Bramka VoIP to urządzenie umożliwiające podłączenie analogowych telefonów i faksów do Internetowej sieci telekomunikacyjnej, jaką jest Spikon. Po poprawnym skonfigurowaniu bramki VoIP i podłączeniu do niej klasycznego telefonu analogowego możemy korzystać ze wszystkich dobrodziejstw cyfrowej telefonii Spikon.

Telefon i rozmowy

Rozmowy telefoniczne pomiędzy użytkownikami numerów sieci Spikon są w pełni darmowe. Niezależnie od tego gdzie znajdujesz się Ty lub Twój rozmówca. Wystarczy podłączenie do Internetu by rozmawiać w Spikon za darmo.

Każdy numer – niezależnie od sieci – należy wybierać bez stosowania prefiksów. Spikon automatycznie rozpoznaje, w jakiej sieci jest dany numer i odpowiednio kieruje połączenie.

Na numery alarmowe w Spikon dzwoni się tak samo, jak w każdej innej sieci. Wystarczy wybrać numer (np. 112), aby skontaktować się z najbliższą stacją obsługi połączeń alarmowych.

Uwaga

Zanim wykonywanie połączeń na numery alarmowe będzie możliwe, należy ustawić lokalizację geograficzną konta. W celu ustawienia lokalizacji geograficznej należy zalogować się do konta Spikon, z menu po lewej stronie wybrać “Moje konto”, kliknąć na zakładkę “Połączenia alarmowe” i korzystając z przycisku “Dodaj” wypełnić formularz.

Problemy techniczne

Jednostronna blokada dźwięku może być spowodowana ustawieniami routera, przez który telefon/bramka/softphone łączy się z Internetem. Proszę upewnić się, czy router nie ma zdefiniowanej blokady portów UDP (RTP) z zakresu 10000 – 20000.

Słaba jakość połączeń w większości przypadków spowodowana jest zbyt mocno obciążonym łączem internetowym. Obciążenie łącza może wynikać z obecności programów pobierających duże ilości danych z Internetu, np. YouTube, Vimeo, programy p2p, programy do pobierania plików.

Problem może być spowodowany złym ustawieniem parametru odświeżenia rejestracji SIP (Register Expires). Poprawne ustawienie tego parametru to 60 sekund (60000 milisekund).

IVR

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Numer IVR służy do automatycznego odbierania połączenia i odtworzenia dedykowanego komunikatu. Jedyną opcją prezentacji tym numerem jest aktywacja usługi Call Center i ustawienie prezentacji kampanii wybranym numerem usługi.

Zapowiedzi można wygenerować w syntezatorze mowy w panelu użytkownika Spikon (koszt 0,03 zł za każdy znak), ewentualnie zakupić u nas nagranie dedykowanego komunikatu przez profesjonalnego lektora (np. Pan Tomasz Knapik, wycena indywidualna).

FAX

Niestety nie, wiadomości faksowe wysyłamy z panelu użytkownika Spikon np. poprzez załączenie pliku PDF lub dowolnej treści.

Wysyłane są na zdefiniowany adres email.

Kolejka oczekujących

Tak, poprzez ustawienie przekierowania połączenia z konta telefonicznego na wskazany numer lub poprzez aplikację obsługującą konto SIP na smartphonie.

W kolejce oczekujących nie można uruchomić komunikatów, jedynie usługa CC pozwala na ich obsługę.

Osoba oczekująca na połączenie z konsultantem słyszy melodię do momentu odebrania połączenia i nie zostanie wyrzucona przez system.

Telekonferencja

Tak.

Tak, poprzez dodanie zaproszenia w panelu użytkownika i nawiązanie połączenia na koszt klienta.

Tak, ustawieniami konferencji w czasie rzeczywistym można zarządzać w panelu użytkownika.

CRM

Jest to narzędzie wielofunkcyjne w szczególności ułatwiające kontakt i pracę z klientem poprzez tworzenie notatek, zadań, kampanii mail oraz SMS oraz wielu innych.

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

Tak do każdego klienta wpisanego do systemu mamy możliwość zaimportowania dowolnego formatu plik w celu jego archiwizacji.

CC

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów.
Bardzo ważnym elementem jest usługi jest raportowanie oraz monitoring pracy konsultantów w czasie rzeczywistym.
Jak najbardziej, usługa CC pozwala na wgranie dedykowanego komunikatu dla firmy (w tym kolejkowanie połączeń, śr. Czas oczekiwania, miejsce w kolejce).

Dialer

Jest usługą mającą na celu zintensyfikowanie pracy konsultantów CC poprzez automatyczne naddzwanianie połączeń i rozdzielenie ich pomiędzy zalogowanych konsultantów.
W usłudze dialer jak i CC możemy zdefiniować numer, którym konsultanci będą się prezentować wykonując połączenie wychodzące (np. numer usługi IVR lub zwykłego konta telefonicznego).
Bazę kontaktów, która ma zostać obsłużona importujemy za pomocą panelu użytkownika w zakładce Dialer/Kampania.

Konto telefoniczne

Konto telefoniczne jest usługą pozwalającą na odbieranie i wykonywanie połączeń wychodzących, która identyfikuje się wybranym przez użytkownika numerem telefonicznym (jednym z 49 dostępnych stref numeracyjnych w Polsce) 

Technologia VOIP pozwala na skonfigurowanie konta telefonicznego na aplikacji komputerowej, aplikacji na smartphonie lub telefonie stacjonarnym obsługującym konto SIP.

Jak najbardziej, kontem telefonicznym zarządzamy z poziomu panelu użytkownika Spikon.

Poczta głosowa

Poczta głosowa w Spikon jest bezpłatna.

Pozostawione przez osoby dzwoniące wiadomości wysyłane są na wskazany adres email wraz z załączonym plikiem audio.

Usługę aktywuje się na każdym koncie telefonicznym zarządzanym z poziomu panelu użytkownika Spikon.

SIP Trunk

Jest usługą pozwalającą na połączenie centrali telefonicznej klienta z centralą Spikon, w celu wykonywania połączeń za naszym pośrednictwem.

Jako operator telekomunikacyjny nie zajmujemy się konfiguracją central telefonicznych klientów, udostępniamy jedynie dane do przeprowadzenia wskazanego procesu.

Numer wewnętrzny

Numer wewnętrzny to skrócony numer (dwu lub trzy cyfrowy) do bezpośredniego połączenia z innym kontem telefonicznym, przypisanym do jednego konta Spikon. Połączenia wewnątrz sieci Spikon są bezpłatne. 

Numer wewnętrzny definiujemy z poziomu panelu użytkownika w zakładce „numery wewnętrzne API: "

API

Jest usługą pozwalającą na integrację systemu Spikon z zewnętrzną aplikacją klienta.

Instrukcja API znajduje się na naszej stronie www.spikon.pl w zakładce „cennik usług”/”API” gotowa do pobrania.

Voicer

Jest to aplikacja dedykowana przede wszystkim konsultantom CC dając łatwy dostęp do najważniejszych funkcjonalności, ale sprawdza się również jako dobry dodatek do klasycznego konta telefonicznego dając dostęp do funkcji książek telefonicznych, listy połączeń czy odsłuchu nagranych rozmów.

Aplikacja jest bezpłatna.

Masz pytanie, na które nie ma tu odpowiedzi?


Napisz do nas

Opisz swój problem i prześlij go nam e-mailem na adres serwis@spikon.pl, z chęcią pomożemy!


Zadzwoń do nas

Zadzwoń na numer +48 588 808 888 i wytłumacz serwisantowi na czym polega problem. Nie ma pytania, którego się boimy!

Przewiń do góry Skip to content