Technologia VoIP - Spikon

Technologia VoIP

Co znajdziesz w tym artykule:

Co daje technologia VoIP? Wraz z rozwojem Internetu telefonia weszła na zupełnie nowy poziom – wkroczyła w erę szybkich, bezpiecznych i przede wszystkim niedrogich połączeń z całym światem, realizowanych w doskonałej jakości – bez trzasków, przerywanych rozmów, tak zwanego pogłosu czy innych niedogodności.

Czym jest VoIP?

VoIP (Voice over Internet Protocol), mówiąc najprościej, jest technologią, która umożliwia przesyłanie głosu za pomocą łącza internetowego wykorzystującego protokół IP, zamiast tradycyjnych łącz telefonicznych.

Wykorzystanie protokołu internetowego pozwala na nawiązanie połączenia za pomocą tradycyjnych telefonów – wówczas konieczne jest zastosowanie bramki VoIP, czyli specjalnego adaptera zmieniającego sygnał analogowy na transmisję VoIP. Możliwe jest również wykorzystywanie urządzeń mobilnych, komputerów PC i laptopów – z odpowiednim systemem operacyjnym. To oznacza, że nie jest konieczne kupowanie drogiego, specjalnego sprzętu – wybierając VoIP ograniczasz zatem koszty, jak i zapewniasz sobie wyższy komfort połączeń głosowych. Technologia jest niezwykle przystępna i prosta w obsłudze.

Dlaczego VoIP się opłaca?

Szybki rozwój możliwości telekomunikacyjnych sprzyja obniżaniu kosztów związanych z instalowaniem, tworzeniem i utrzymaniem drogiej infrastruktury telefonicznej. Wykorzystując stabilne połączenie internetowe od dostawcy ISP, o odpowiedniej przepustowości dostosowanej proporcjonalnie do planowanego ruchu, bez trudu zapewnisz sobie i swoim pracownikom wysoki komfort rozmów. Warto przy tym podkreślić, że dzwoniąc z sieci nie tracisz na jakości innych połączeń. W dalszym ciągu możesz przeglądać strony internetowe, korzystać z systemów firmowych czy poczty e-mailowej. W znaczący sposób zwiększa to wygodę i prostotę dzwonienia.

Według nawet wstępnych wyliczeń wprowadzenie telefonii internetowej VoIP pozwala ponosić kilkunastokrotne oszczędności na kosztach jednej rozmowy. W przypadku połączeń na numery stacjonarne mowa bowiem nawet o cenie poniżej 5 groszy za minutę. Przy nawiązywaniu kontaktów na telefony komórkowe zazwyczaj jest to kwota w granicach 20 – 25 groszy. W obu wariantach nie ma znaczenia, czy są to rozmowy zagraniczne, czy też lokalne. I chociaż podawane jest tu wyliczenie za minutę, to każde połączenie jest rozliczane sekundowo, co jeszcze bardziej wpływa na możliwość ograniczenia kosztów.

Jeśli technologia VoIP wykorzystywana jest do realizowania połączeń o charakterze wewnętrznym, rozmowy przeprowadzane są za darmo. Docenią to przede wszystkim pracownicy, którzy dzięki temu mogą szybciej i sprawniej kontaktować się między sobą.

Dla Klientów biznesowych

VoIP to rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w biznesie. Technologia ta otwiera szerokie możliwości dopasowania funkcji ściśle pod prowadzoną przez firmę działalność. Łatwość dostępu i niskie koszty utrzymania telefonii internetowej sprawiają, że nawet niewielkie i działające na małą skalę firmy mogą stworzyć profesjonalną centralę telefoniczną, wirtualne Call Center czy też automatyczne menu przekierowujące dzwoniących pod właściwy numer telefonu.

VoIP w komunikacji biznesowej jest technologią ogólnodostępną, korzystną i usprawniającą codzienne realizowanie obowiązków zawodowych. Jej wszechstronność wykorzystują chętnie różne branże i sektory gospodarcze. Zastępuje analogowe połączenia w biurach, na infoliniach, w firmach windykacyjnych czy sklepach internetowych.

Możliwości wykorzystania potencjału telefonii internetowej VoIP są niemal nieograniczone – jeśli i Ty chcesz się o tym przekonać, wybierz ofertę Spikon, która zostanie spersonalizowana zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Skontaktuj się z nami, by uzyskać więcej szczegółowych informacji. Zapraszamy!

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: kontakt@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: hello@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

© 2021 Spikon. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zaprojektowane przez: SIGMA

Przewiń do góry Skip to content