Tanie rozmowy przez internet - Spikon

Sposób na tanie rozmowy przez internet

Co znajdziesz w tym artykule:

Tanie rozmowy przez internet

Kolejny rachunek telefoniczny, przenosiny firmy do nowej siedziby, chęć skorzystania z praktycznych udogodnień – powodów do tego, by zainteresować się technologią VoIP, czyli rozmowami głosowymi przez sieć może być wiele. Telefonia VoIP to doskonały sposób na tanie rozmowy przez Internet – jest bowiem rozwiązaniem technologicznym łączącym zalety klasycznych połączeń stacjonarnych z wygodą korzystania z telefonów komórkowych. Jeśli wspomni się do tego o szeregu dodatkowych opcji współpracujących z VoIP, usługa ta okazuje się idealną propozycją dla właściwie każdej firmy i branży.

Czym jest VoIP?

Zanim podejmiesz decyzję o wykorzystaniu w swojej firmie takiej technologii, warto dowiedzieć się, czym w ogóle jest VoIP. Skrót pochodzi od angielskiego określenia „Voice over Internet Protocol”, co tłumaczyć można jako „głos przesyłany przez Internet”. Technologia wykorzystuje zatem dostęp do sieci, by realizować połączenia telefoniczne krajowe i zagraniczne.

Jako telefonia internetowa technologia VoIP co coś więcej niż tylko rozmowy przez Internet. To przede wszystkim rozwiązanie dla firm, w których tradycyjne usługi telefoniczne okazały się niewystarczającymi lub rozczarowującymi. Jednocześnie korzystanie z VoIP pozornie nie odbiega za bardzo od stacjonarnych połączeń – zmienia się jedynie „medium”, które pozwala na dzwonienie przez Internet bez udziału typowych, naziemnych nadajników i odbiorników. Przy tym musisz wiedzieć, że do używania tego modelu telefonii nadal możesz wykorzystywać telefon – czy to w postaci aparatu telefonicznego, czy komórki.

Jak dzwonić przez internet? Jak działa VoIP?

Wielu naszych Klientów jest zaskoczonych, kiedy dowiadują się, że aby dzwonić przez Internet nie potrzebują niezwykłego, nietypowego sprzętu – wystarczy wykorzystać aparat telefoniczny. Na pierwszy rzut oka nie różni się on od tradycyjnego telefonu. Istotne różnice nie tkwią bowiem w konstrukcji sprzętu, a w jego działaniu. W tym miejscu należy także wspomnieć, że jakość połączeń VoIP jest w ogromnym stopniu uzależniona od szybkości i stabilności łącza w danym miejscu. Im lepszej jakości będzie, tym rozmowa będzie przeprowadzana na wyższym poziomie. Na wygodę użytkowania wpływa też PoE – zasilanie urządzenia za pomocą kabla Ethernet zamiast adaptera.

Na uwagę zasługuje również sposób wykonywania połączeń za pomocą systemu VoIP. Tradycyjne telefony stacjonarne działają w oparciu o przypisaną do danego miejsca linię, co wpływa na ograniczenie liczby prowadzonych jednocześnie rozmów. Działanie technologii internetowej oparte jest natomiast na adresach SIP, Internecie i kontach użytkownika, dzięki czemu można w tym samym czasie przyjmować więcej połączeń i swobodnie przełączać się pomiędzy rozmówcami – dzięki wykorzystaniu wirtualnej centrali telefonicznej.

Różnice pomiędzy połączeniami tradycyjnymi i realizowanymi przez Internet

Wśród tych najważniejszych zalet, a przy tym różnic, znajduje się z całą pewnością koszt usług realizowanych za pomocą telefonii VoIP. W porównaniu do tradycyjnych połączeń, jest on znacznie niższy. Zdanie „tanie rozmowy przez Internet” nie jest zatem pustym hasłem reklamowym bez pokrycia. Łatwo dostrzec to można analizując opłaty za połączenia realizowane na terenie kraju, zarówno na telefony stacjonarne, jak i komórki – ich koszt to zaledwie i dosłownie kilka groszy! Znacznie tańsze – niekiedy nawet w porównaniu do połączeń krajowych – są rozmowy zagraniczne. Do tego połączenia wewnątrz sieci VoIP pozostają darmowe, nawet w sytuacji, gdy jedna ze stron przebywa poza Polską.

Rozmowy przez Internet mogą być prowadzone w sposób niezwykle elastyczny. Jako użytkownik płacisz jedynie za wykonane połączenia. Nie musisz martwić się o roaming, ukryte koszty czy drogi abonament, które generują opłaty, nie dając za dużej swobody.

Instalacja i obsługa VoIP jest do tego bardzo łatwa i przystępna. Wystarczy stabilny dostęp do Internetu i dołączony do aparatu kabel (w przypadku klasycznego urządzenia), aby swobodnie rozmawiać z klientami lub znajomymi na całym świecie. Centrale VoIP umożliwiają przedsiębiorcom całkowitą kontrolę kosztów. W zależności od potrzeb wybrać można telefony bezprzewodowe lub też typowe urządzenia biurowe, które świetnie sprawdzają się w przypadku sekretariatów dużych przedsiębiorstw lub urzędów. Telefonię VoIP wykorzystasz także do profesjonalnej obsługi infolinii.

Nie jest jednak wymagana specjalna, droga infrastruktura – połączenia realizowane są także za pośrednictwem smartfona lub komputera – wystarczy podłączyć do niego niezbędne akcesoria i zainstalować komunikator.

Wymagania do korzystania z usługi VoIP

Wymagania związane z możliwością korzystania z usługi VoIP nie są specjalnie skomplikowane. Aby technologia rozmów przez Internet działała w danym miejscu, musi ono spełniać kilka warunków technicznych. Przede wszystkim niezbędne jest gniazdo typu RJ-45 (Ethernet) oraz stabilny, aktywny dostęp do Internetu dla każdego z urządzeń. Plusem jest fakt, że można na potrzeby instalacji zaadaptować także istniejące wcześniej kable sieciowe. Potrzebne będą również gniazda zasilania (chyba, że w obiekcie wykorzystywane są wcześniej wspomniane PoE).

Urządzenia VoIP oferują taką jakość prowadzonych rozmów, na jaką pozwala im łącze internetowe. Warto zatem zadbać o zachowanie kluczowych parametrów. Są to między innymi:

  • odpowiednia prędkość przesyłu danych: 64 kbit/s do Internetu i z Internetu (download/upload) – przy większej liczbie jednocześnie prowadzonych połączeń wartość ta powinna zostać zwielokrotniona,
  • opóźnienia: nie większe niż 150 ms,
  • jitter, czyli nierównomierność przesyłania pakietów, na poziomie maksymalnie 2 ms.

Brzmi skomplikowanie? Jednak takie wymogi spełnia obecnie większość łączy internetowych. Nie bez znaczenia jest także fakt, że rozmowy prowadzone za pośrednictwem telefonii stacjonarnej bywają zakłócane i przerywane przez szumy i trzaski. W przypadku VoIP jakość rozmowy jest zwykle lepsza (HD Voice), jeśli tylko sieć na to pozwala. Drugą kwestią jest sam sprzęt. Im więcej pakietów głosowych i połączeń prowadzonych jest w jednym momencie, tym szybsze i bardziej wydajne powinny być urządzenia.

Usługa VoIP służąca do prowadzenia rozmów przez Internet cieszy się rosnącym zainteresowaniem zarówno osób prywatnych, jak i firm. Oprócz wszystkich wyżej wymienionych zalet warto wziąć pod uwagę również fakt, że to rozwiązanie pozwala podróżować po całym świecie i zmieniać adresy, bez konieczności zmiany numeru i konfigurowania centrali, gdy przedsiębiorstwo otworzy nową siedzibę czy filię. Oznacza to, że możliwe jest także posiadanie polskiego numeru za granicą.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: kontakt@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: hello@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

© 2021 Spikon. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zaprojektowane przez: SIGMA

Przewiń do góry Skip to content