Jaki telefon VoIP wybrać? - Spikon

Jaki telefon VoIP wybrać?

Co znajdziesz w tym artykule:

Usługa VoIP może działać w oparciu o zwykłe telefony, jednak zakup specjalnego urządzenia otworzy przed tobą dodatkowe możliwości. Wybór masz spory – z pewnością znajdziesz więc sprzęt pasujący do potrzeb twojej firmy. Nie musisz też obawiać się skomplikowanej obsługi. Jest ona intuicyjna, a wszystkie opcje łatwo dostępne.

Telefon VoIP – na co zwrócić uwagę?

Producenci i operatorzy VoIP oferują wiele aparatów, z których specyfikacją warto się zapoznać, by wybrać odpowiedni model. Możesz zdecydować się na wariant bezprzewodowy lub wyposażony w kabel. Już na tym etapie zastanów się, jakie rodzaje połączeń zamierzasz obsługiwać: zewnętrzne i wewnętrzne, konferencyjne, oczekujące. Być może przydatne będzie przełączanie rozmów przychodzących między działami.

Godne rozważenia przy usłudze VoIP są dodatkowe udogodnienia w postaci menu głosowego, trybu głośnomówiącego czy automatycznej sekretarki. Uważaj jednak, bo nie wszystkie modele dostępne na rynku są w nie wyposażone. Wszelkie ułatwienia są pożądane i stanowią argument przemawiający za zainstalowaniem VoIP.

Telefon VoIP – jak to działa?

Telefon VoIP ze standardowym urządzeniem łączy przede wszystkim wygląd oraz podstawowe funkcje. W pozostałych aspektach występują wyraźne różnice.

Usługa VoIP działa w oparciu o sieć komputerową, a nie telefoniczną, dlatego warunkiem jej działania jest możliwość nawiązania łączności z internetem oraz powiązanie ze specjalnym adapterem. W efekcie otrzymujesz sprzęt o szerokim zastosowaniu.

Rodzaje telefonów VoIP – przegląd

Telefony przeznaczone do usługi VoIP można podzielić na kilka typów. Wśród nich znajdują się:

  • telefony biurowe – podstawowe modele umożliwiające podłączenie do wirtualnej centralki, zapisanie w pamięci kilkuset kontaktów i rejestrację kilku kont,
  • telefony systemowe – przeznaczone do bardziej rozbudowanych systemów komunikacyjnych znajdujących zastosowanie w małych i średnich przedsiębiorstwach,
  • telefony konferencyjne – zaawansowane i dość drogie modele ze wsparciem usługi VoIP; doskonale sprawdzają się w gabinetach dyrektorskich i sekretariatach,
  • telefony wideo – z reguły mają takie same funkcjonalności co telefony konferencyjne, ale dodatkowo wyposażone są w wyświetlacz i kamerę umożliwiające przeprowadzenie wideokonferencji bez konieczności użycia komputera.

Telefony VoIP godne polecenia – przegląd

Wskazanie konkretnego urządzenia, które polecają operatorzy VoIP nie jest łatwe, ponieważ tych modeli jest naprawdę dużo. Poniżej znajduje się jednak kilka przykładowych, które warto wziąć pod uwagę.

  • Yealink T21E2 to telefon biurowy, który umożliwia obsługę dwóch kont. Wyposażony jest we wszystkie podstawowe funkcje, między innymi: zawieszanie i wyciszanie połączeń, przełączanie rozmów, tryb konferencji. Można podłączyć go do słuchawek nagłownych.
Telefon IP Yealink T21E2
  • Yealink W56H – bezprzewodowy telefon wyposażony w przydatne funkcje biznesowe. Na jego wysoką użyteczność wpływa szybkie ładowanie i długa żywotność. Masz dostęp do wszystkich ważniejszych opcji: połączeń konferencyjnych, swobodnego transferu i przełączania pomiędzy rozmowami, anonimowych połączeń, przekierowywania.
Telefon IP Yealink W56H
  • Yealink T46S stanowi doskonały wybór z biznesowego punktu widzenia. Szeroki zakres funkcji, między innymi przeglądarka XML, przekazywanie połączeń czy trójstronna konferencja, sprawia, że urządzenie sprawdzi się w sekretariatach i salach konferencyjnych. Zaletę stanowi również zaawansowana technologia akustyczna. Dodatkowo do tego modelu dokupić można moduł rozszerzenia Yealink EXP40. Posiada on wyświetlacz LED oraz 20 przycisków, które mogą być zaprogramowane do 40 różnych funkcji. Dzięki Yealink EXP40 możliwości funkcjonalne telefonu typu sip mogą osiągnąć na zupełnie nowy poziom.
Telefon IP Yealink T46S
Moduł sekretarski Yealink EXP40
  • Yealink T58A z kamerą przenosi komunikację na zupełnie nowy poziom. Łączy zalety rozmów audio i wideo, zwiększając tym samym produktywność. Wyposażony jest w system operacyjny Android 5.1.1, kamerę o rozdzielczości 2 mpx i siedmiocalowy wielopunktowy ekran dotykowy.
Telefon IP Yealink T58A z kamerą
  • Yealink CP960 Teams Edition to telefon konferencyjny klasy korporacyjnej zapewniający wysoką funkcjonalność i komfort użytkowania dzięki interfejsowi Teams. Czystość dźwięku to podstawa niezakłóconej komunikacji.
Telefon konferencyjny Yealink CP960IP

Ceny telefonów VoIP są zróżnicowane. Do podstawowego zastosowania wystarczy najtańszy model, za około 200-300 złotych. W przypadku większych firm, instytucji i sekretariatów warto wybrać bardziej zaawansowane urządzenia – ich koszt to około 2000 złotych.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: kontakt@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: hello@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

© 2021 Spikon. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zaprojektowane przez: SIGMA

Przewiń do góry Skip to content