Wirtualny system call center – na czym polega?

Usługi call center to najpopularniejszy system wspierania obsługi klienta w firmach każdej wielkości. Począwszy od niewielkich przedsiębiorstw po rozbudowane korporacje – kluczem do sukcesu jest sprawny, profesjonalny kontakt z klientem. Coraz popularniejszy staje się wirtualny system call center, działający w chmurze. Czym różni się od stacjonarnych rozwiązań i jakie są jego największe zalety?

Wirtualne call center z telefonią VoIP – jak to działa?

Wszyscy kojarzymy stacjonarne biura call center – dziesiątki stanowisk z konsultantami telefonicznymi, zaawansowany sprzęt i oprogramowanie, setki połączeń telefonicznych wykonywanych codziennie. Takie rozwiązanie to przede wszystkim bardzo duże koszty, związane nie tylko z wynagrodzeniami dla pracowników, ale głównie utrzymaniem biura oraz zakupem niezbędnego wyposażenia, wartego setki tysięcy złotych. Na szczęście istnieje sposób na ominięcie tak wysokich kosztów – jest nim wirtualny system call center, korzystający z telefonii VoIP.

Tego typu rozwiązanie jest oferowane przez operatorów telekomunikacyjnych i pozwala na skorzystanie ze wszystkich zalet telefonicznej obsługi klienta bez konieczności kupowania profesjonalnego sprzętu i oprogramowania czy wynajmowania dużego biura. Dzieje się tak, ponieważ cały system znajduje się w chmurze. Aby z niego skorzystać, wystarczy komputer z podłączeniem do Internetu i konto, które można bezpłatnie założyć w platformie Spikon. Dzięki temu można całkowicie uniknąć opłat związanych z działaniem, utrzymaniem i serwisowaniem centrum kontaktu z klientami. Co więcej, dzięki wykorzystaniu telefonii internetowej, opłaty za połączenia są bardzo niskie.

Z wirtualnego call center może korzystać zarówno przedsiębiorca, którzy chce otworzyć telefoniczny punkt obsługi klienta, tworząc z tego typu usług działalność, jak i firma, potrzebująca własnego centrum obsługi. W obu przypadkach skorzystanie z pomocy operatora telefonicznego to bardzo duża oszczędność i ułatwienie, dzięki któremu można szybko wdrożyć nowoczesne rozwiązania, dotyczące kontaktu z klientem.

Jak zarządzać usługami call center?

Oprogramowanie call center w platformie Spikon to nie tylko usługa dostarczająca profesjonalną i wydajną obsługę klienta w danej firmie, ale również bardzo proste w zarządzaniu narzędzie, z którego może skorzystać każdy przedsiębiorca. Po założeniu konta, otrzymuje się dostęp do panelu klienta – jego obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna, nie wymaga znajomości specjalistycznych zagadnień dotyczących centrum kontaktowego.

Zazwyczaj w firmach telefoniczna obsługa klienta jest podzielona na działy, np. zajmujące się sprzedażą, reklamacjami, wsparciem technicznym czy windykacją. Również korzystając z wirtualnego call center, można podzielić kontakt z klientem na poszczególne kampanie, odpowiadające potrzebnym działom. Do każdej kampanii można przydzielić odpowiednich konsultantów na podstawie ich kwalifikacji.

W panelu klienta można zarządzać wieloma parametrami, mającymi wpływ na działanie systemu call center i pracy konsultantów. Należą do nich:

– ustalenie maksymalnej ilości połączeń, jakie mogą oczekiwać w kolejce do danego konsultanta,

– ustawienie komunikatu o pozycji klienta w kolejce oczekujących na odebranie połączenia przez konsultanta,

– sygnał dla konsultanta  informujący o odebraniu połączenia od klienta,

– wgranie własnej melodii, odtwarzanej klientom oczekującym na odebranie połączenia.

Ponadto, użytkownik może również korzystać z rejestratora rozmów telefonicznych, odtwarzając przeprowadzane przez konsultantów połączenia, by w każdej chwili móc skontrolować jakość obsługi klienta. Usługa pozwala na stałe monitorowanie danej kampanii – klient zyskuje dostęp do przejrzystych raportów i wykresów, informujących go na bieżąco o najważniejszych parametrach i pracy konsultantów.

Wirtualne call center, oparte na chmurze, to doskonałe rozwiązanie zarówno dla dużych, jak i niewielkich przedsiębiorstw, pragnących stworzyć nowoczesny system telefonicznej obsługi klienta. Jest to usługa o wysokiej skuteczności, dająca użytkownikowi duże możliwości – a przy tym dostępna w niskiej cenie.

Przewiń do góry Skip to content