Telefoniczny small talk

Czas masowego wysyłania kartek ze świątecznymi życzeniami uważamy za otwarty. 

Czy także w Waszej firmie planujecie masowy kolportaż? Uwierzcie nam: nie warto, a przynajmniej nie do wszystkich.
Większość właścicieli firm nie potrafi wymienić nazw osób lub innych podmiotów, od których dostali kartki. Stąd pytanie, czy warto być jednym z tysiąca?

O wiele lepszym pomysłem będzie telefon do naszych klientów, a przynajmniej do tych na których najbardziej nam zależy. 

Sam telefon z życzeniami jest doskonałą okazją do zapytania o zadowolenie ze współpracy, o plany na jej rozwój itd.

Oczywiście, jak to czasami bywa, zanim przejdziemy do konkretów, trzeba porozmawiać na tematy mniej zobowiązujące, także przy okazji składania życzeń świątecznych.
Jakich tematów nie warto poruszyć, a jakich wręcz unikać w telefonicznym small talku?


Na uniknięcie krępującej ciszy polecamy:

•wakacje
•plany wyjazdowe
•muzyka
•koncerty
•festiwale
•filmy, teatr, opera, wystawa, książka
•wino
•kulinaria, kuchnia

Tematy zabronione to:
•zdrowie
•ceny
•zarobki
•rozmowa o osobach trzecich

Przewiń do góry Skip to content