Na dobry początek i koniec rozmowy - Spikon

Na dobry początek i koniec rozmowy

Sprawna komunikacja w rozmowie telefonicznej to podstawa. Ma to szczególne znaczenie w perspektywie braku możliwości wymiany komunikatów niewerbalnych. Co więcej, wpisując się w powiedzenie twierdzące, że nigdy nie będzie drugiej okazji, aby zrobić „pierwsze dobre wrażenie” zebraliśmy kilka podstawowych zasad i zwrotów, od których warto rozpocząć i zakończyć rozmowę telefoniczną i to bez względu na to, czy staramy się być dobrze zapamiętanym na samym początku, czy też budujemy już dłuższą relację z klientem.




Jak rozpocząć?

Po słowach „dzień dobry” (a także po zwrotach „do widzenia”, „dziękuję”, „przepraszam” itp.) zawsze powinniśmy dodać słowo: pani, panu, pani dyrektor, Piotrze itd. Poprawna forma, jaką należy w tym wypadku użyć brzmi: „proszę pani”, a nie – jak to się często słyszy – „proszę panią”. Pamiętajmy o odpowiednim przedstawieniu. Nigdy nie zaczynajmy rozmowy od zwrotu: Jan Kowalski z tej strony. Lepszą formą będzie rozpoczęcie odebranego połączenia w następujący sposób:
Dzień dobry Panu/Pani, nazywam się Jan Kowalski i dzwonię z firmy XYZ…. Itd.

Jak kończyć?

Prawdopodobnie wszyscy znamy poniżej przedstawione zwroty, choć na co dzień używamy zaledwie kilku z nich. Stąd też postanowiliśmy przypomnieć Wam kilka sformułowań, które nie tylko pozwolą lepiej zebrać i podsumować informację z przeprowadzonej rozmowy, ale również zakończyć ją w dobrym stylu. Oto one:

• Czy dość wyczerpująco odpowiedziałam na pani/pana pytania?
• Czy udało mi się rozwiać pani/pana wątpliwości?
• Czy spełniliśmy pańskie/pani oczekiwania?
• Czy jest pan/pani zadowolony z naszych usług?
• Dziękuję i do usłyszenia.
• Życzę powodzenia.
• Pozdrawiam serdecznie.
• Życzę miłego dnia.
• Kłaniam się.
• Serdecznie zapraszam do kontaktów z nami.
• Polecamy się.
• Proszę o mnie nie zapominać.
• Rozumiem sytuację. Zrobimy wszystko, żeby pani/panu pomóc.
• Dziękuję za telefon.

• Serdecznie dziękuję:
– za poświęcony mi czas;
– za miłą rozmowę;
– że zechciał pan/pani skorzystać z naszych usług;
– że zechciał mnie pan/pani wysłuchać;
– za zgłoszenie nam swoich uwag;
– za miłe słowa pod adresem naszego działu;
– że zechciał się pan podzielić z nami swoimi spostrzeżeniami.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: kontakt@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: hello@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

© 2021 Spikon. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zaprojektowane przez: SIGMA

Przewiń do góry Skip to content