Historia telefonii VOIP - Spikon

Historia telefonii VOIP

Telefonia internetowa, VoIP, system Call center, telefon przez Internet – z pewnością zetknąłeś się już z tymi pojęciami. Dostępność telefonii VoIP jest już powszechna od dawna, jednak… co tak naprawdę o niej wiesz? Jaka jest jej historia i dlaczego warto z niej korzystać? O tym w poniższym artykule.

VoIP – historia

Kiedy narodziła się telefonia internetowa? Jej początki wiążą się z rokiem 1973. Wtedy to Danny Cohen, wraz z zespołem ekspertów, opracował Network Voice Protocol, w skrócie – NVP. Protokół ten został stworzony na zamówienie  agencji ARPA, która koordynowała badania naukowe  z inicjatywy Pentagonu. Pierwsze testy  NVP odbyły się w rok po jego opracowaniu. Przed wiele lat protokół ten był tajny. Dopiero NA POCZATKU LAT 90-tych XX wieku protokół ten został ujawniony.

W roku 1991 została udostępniona pierwsza aplikacja, dzięki której można było rozmawiać przez internet i nazwano ją NetFone. Nazwa ta została ta później przekształcona w Speak Freely. Aplikację zaczęto wykorzystywać w biznesie: do  prowadzenia rozmów miedzy Europą i USA. To jednak nie wystarczyło – w 1995 roku powstał już pierwszy telefon internetowy. Jego twórcami byli John Walker i Brian C Wiles.

Telefonia internetowa rozpowszechniła się bardzo szybko. W Polsce zaczęto wykorzystywać ja na początku XXI wieku. Dzisiaj możemy cieszyć się bardzo dużym wyborem zarówno operatorów, jak i sprzętu. Pierwszymi producentami  VoIP na świecie były takie firmy jak: VocalTec, Cisco, Lucent.

Telefonia internetowa – dla kogo?

Jak można się spodziewać, pierwszymi klientami telefonii internetowej w Polsce były duże firmy i instytucje. Nic w tym dziwnego. VoIP oferuje wiele cennych korzyści. Przede wszystkim formy mogą liczyć na wsparcie techniczne, operatorzy oferują wiele ciekawych usług, dopasowanych do profilu prowadzonej działalności. Przedsiębiorstwo korzystające z VoIP może przede wszystkim wiele zaoszczędzić. Fax internetowy, telekonferencje, możliwość nagrywania rozmów, automatyczne przekierowania, korzystanie z różnorodnych urządzeń do wykonywania połączeń (telefony analogowe, komórki, laptopy, komputery stacjonarne). Popularność telefonii VoIP wśród  dużych firm nie powinna zatem nikogo dziwić. Z czasem telefonia internetowa stała się atrakcyjna również dla mniejszych przedsiębiorstw. Wpływ na to miał zarówno wzrost zasięgu oraz jakości, a także znaczne obniżenie kosztów łączy internetowych. Co więcej, z telefonii internetowej można korzystać bez względu na to, gdzie się jest. Nie jest ona przypisana do jednego miejsca, dlatego tak wielu młodych przedsiębiorców, którzy często bywają w podróżach, zdecydowało się na nią.

Obecnie, Telefonia VoIP, bardzo pozytywnie wpływa na  poprawę funkcjonowania firmy. Pozwala na kierowaniem ruchem telefonicznym w biurach, gwarantuje masowe zarządzanie telefonami oraz zapewnia automatyczna i zdalną konfigurację wielu urządzeń, wspiera również contact center.

Oczywiście telefonia internetowa znalazła swoje zastosowanie również u klientów indywidualnych. Osoby prywatne również mogą cieszyć się niskimi stawkami za połączenia krajowe i zagraniczne, mają możliwość wyboru dowolnej strefy numeracyjnej w Polsce, a także mogą liczyć na fachowe wsparcie techniczne.

Telefonia internetowa pozwala obniżyć koszty za połączenia, w firmach zapewniają znacznie lepszą obsługę klientów, usprawniają komunikację wewnątrz firmy. Czy warto? Oczywiście na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: kontakt@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: hello@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

© 2021 Spikon. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zaprojektowane przez: SIGMA

Przewiń do góry Skip to content