Czego nauczy Cię praca w call center?

Co znajdziesz w tym artykule:

Jedną z zalet pracy w marketingu jest to, że pracownicy często otrzymują dokładne szkolenie przed rozpoczęciem właściwych zadań. W tym artykule wyjaśniamy, jakiego rodzaju szkolenia i edukację możesz otrzymać, rozpoczynając pracę jako konsultant call center.

Opis rozmowy kwalifikacyjnej w call center

W czasie rozmowy rekruter często pyta o motywację. W ten sposób osoba przeprowadzająca rozmowę kwalifikacyjną ocenia, czy motywacja osoby kwalifikowanej odpowiada treści biznesowej i kulturze korporacyjnej. Jest to istotny punkt rozpoczynający całą karierę. Z reguły dużo lepiej odbierani są ludzie uśmiechnięci i pewni siebie, którzy odważnie przedstawiają swoje racje.

Podstawowa etykieta biznesowa

Bardzo ważna jest podstawowa etykieta biznesowa, np. umiejętne odpowiadanie na pytania, stanowcze powitanie oraz umiejętność mówienia grzecznie i powoli. Jeśli masz doświadczenie w obsłudze klienta, np. w sprzedaży, nie ma problemu, ale jeśli po raz pierwszy pracujesz jako konsultant call center, zapoznasz się dokładnie z etykietą biznesową

Czego możesz nauczyć się na szkoleniu?

Poznasz ogólne informacje na temat pracy konsultanta call center, wiedzę o produktach i usługach oraz o tym, jak korzystać z urządzeń takich jak komputery osobiste, sprzęt audio oraz oprogramowanie, które są niezbędne do rozmowy z klientami. Na szkoleniu w call center możesz nauczyć się wiedzy i manier niezbędnych do pracy. W zależności od firmy przygotowywane jest kilkudniowe szkolenie. Po jego odbyciu zostajesz przydzielony do pracy. Oprócz opanowania zagadnień technicznych i produktowych niezbędną umiejętnością każdego konsultanta jest prawidłowa dykcja i umiejętne operowanie głosem, które wywoła odpowiednie emocje podczas rozmowy z klientem. Etykieta telefoniczna i umiejętności interpersonalne odgrywają ważną rolę w określaniu wrażenia firmy. W niektórych przypadkach pojawiają się reklamacje od klientów z powodu problemów ze sformułowaniami konsultanta, dlatego pamiętaj o nauce odpowiedniej etykiety, aby móc bezproblemowo pracować.

Telefoniczne odgrywanie ról

Po wykładzie na temat wiedzy i etykiety biznesowej odbywa się telefoniczne odgrywanie ról w celu sprawdzenia szybkości uczenia się i stosowania zdobytych umiejętności. Próbując tego po raz pierwszy, napotkasz wiele rzeczy, które będą plątać się w głowie, na przykład jak używać zwrotów grzecznościowych lub z jaką energią rozpocząć rozmowę. Poprzez wielokrotne powtarzanie odgrywania ról, wiedza i maniery zostaną mocno ugruntowane, a zaufanie klienta zdobyte. Ponadto istnieje wiele zadań w call center, które testują telefoniczne odgrywanie ról. Zdając taki test, możesz nauczyć się lepszej komunikacji w pracy, jak również w życiu prywatnym.

Inne umiejętności, które zdobędziesz, pracując w call center

  • Łatwość w opanowywaniu i zmianie emocji i uczuć

    W rzadkich przypadkach konsultanci call center mogą otrzymywać nieuzasadnione reklamacje. Wkładając zbyt dużo wysiłku w każdą treść, będziesz psychicznie wyczerpany. Ci, którzy nie przejmują się zbytnio opinią innych i potrafią zmienić stan emocjonalny, biorą głęboki oddech i przechodzą do kolejnego połączenia. W call center dużo łatwiej jest ludziom, którzy trzymają dystans niż tym, którzy biorą na poważnie wszystko do siebie.

  • Uczciwość oraz umiejętność lepszego przyswajania wiedzy

    Jak w każdej pracy uczciwość ma ogromne znaczenie. Ci, którzy potrafią stanowczo akceptować i realizować wskazówki swoich przełożonych i szefa, mają tendencję do szybkiego podnoszenia swoich kompetencji. Jako konsultant powinieneś wchłaniać wiedzę jak gąbka. Praca w call center jest idealna dla tych, którzy potrafią pracować z pełną motywacją.

Kropla drąży skałę

Praca konsultanta call center pomaga zrozumieć, że edukacja i rozwój wymagają czasu. Podczas gdy wiele firm ma silną tendencję do oszczędzania środków na edukację zasobów ludzkich, nadal jest to cenne miejsce pracy, w którym można wiele się nauczyć. Dzieje się tak, ponieważ call center jest „twarzą” firmy i odgrywa ważną rolę w budowaniu dobrego wrażenia przedsiębiorstwa.

Praca w call center to coś więcej niż tylko rozmowa przez telefon. Każde słowo operatora pokazuje nastawienie firmy. Nie ma mowy o udzielaniu mglistej odpowiedzi oraz braku pewności siebie. Nie zapomnij rozwijać się cały czas i postaraj się poszerzać swoją wiedzę nawet po szkoleniu.

Przewiń do góry Skip to content