Centrala IP – czym jest i jakie są jej największe zalety?

Nie da się ukryć, że centrala IP wprowadziła niemałą rewolucje, jeżeli chodzi o komunikację w firmach. Kiedyś nie tylko zewnętrzne połączenia, ale też i te wewnątrz firmy, bywały źródłem bardzo wysokich kosztów, a to sprawiało, że szczególnie te mniejsze firmy nie mogły sobie na to pozwolić. Wirtualna centrala ora telefony VoIP umożliwiły zatem dokonać optymalizacji kosztów i usprawnić telekomunikację.

Czym jest Centrala IP?

Centrala IP PBX to po prostu telefon przez Internet. Rozwiązanie to łączy klasyczną technologię, z tą zaawansowaną, czyli telefonię z serwerami. Podłączenie zachodzi między telefonami a siecią IP, co pozwala dokonywać rozmów poprzez Internet. Konieczne jest tutaj zainwestowanie w telefony VoIP, które oferują nam wiele dodatkowych rozwiązań – m.in. przekierowanie rozmów  i ich nagrywanie. Wpływa to znacznie na wygodę i skuteczność owej technologii.

Nie tak dawno, posiadanie centrali PBX było domeną większych korporacji, gdyż wiązało się to z wysokimi kosztami za Internet w naszym kraju. Na szczęście, wraz z pojawieniem się tanich i szybkich łączy, technologia ta stała niema ogólnodostępną i niezwykle pożądaną. Podczas korzystania z niej, możemy pozwolić sobie na rezygnację z telefonii komórkowej, co znacząco zminimalizuje koszty telekomunikacyjne w przedsiębiorstwie.

Najważniejsze zalety

Redukcja kosztów

Telefon przez Internet sprawia, że możemy sporo zaoszczędzić, jednak nie chodzi tylko oto, że to mniej kosztowna opcja niż wybór operatora i opłacanie wysokiego miesięcznego abonamentu. Chociaż to ważna zaleta, minimalizacja kosztów bierze się także z innych źródeł:

– brak dodatkowych opłat, dotyczących późniejszej rozbudowy sieci telefonicznej,

– brak kosztów, które związane są z serwisową obsługą,

– brak kosztów dotyczących utrzymania telefonicznych łączy cyfrowych,

– brak potrzeby kupna serwerów dodatkowych – centrala IP PBX nie wymaga żadnej specjalistycznej konfiguracji.

Komfort i możliwości dodatkowe

Pracownicy będą mogli sprawnie przekierowywać rozmowy, nagrywać je oraz dodawać nowe, wewnętrzne numery i wiele więcej. Fakty są takie, że telefon przez Internet daje nam sporą ilość ciekawych rozwiązań, a te mogą wydatnie poprawić komfort pracy, a jednocześnie ją usprawnić.

Bezpieczeństwo

Dzięki centrali VoIP, zyskujemy pełną kontrolę nad procesami telekomunikacyjnymi w firmie, ale również długą listę zabezpieczeń, które zaoferuje nam usługodawca. Kompletnie znika zatem zmartwienie o to, że ktokolwiek włamie się do naszej sieci.

Indywidualne dostosowanie

Wybierając nowoczesny system call center, uda się go dostosować do dosłownie każdej firmy, bez względu na liczbę pracowników. Nawet w przypadku intensywnego rozwoju działalności i ich przybywania, centrala IP będzie mogła być elastycznie modyfikowana. Jest to zatem rozwiązanie, z którego warto skorzystać. Będąc przedsiębiorcą, potrzebującym doskonałego systemu telekomunikacji, koniecznie dowiedzmy się więcej o wspomnianej technologii.

Przewiń do góry Skip to content