Co znajdziesz w tym artykule:
- Dialer automatyczny – co to jest?
- Kiedy sprawdzi się dialer automatyczny?
- Dialer telefoniczny, czyli jak zwiększyć skuteczność infolinii?
Istnieje wiele rozwiązań i udogodnień, które powodują, że praca konsultantów infolinii może stać się bardziej efektywna, a sprzedaż skuteczniejsza. Mowa chociażby o systemach CRM czy skryptach rozmów. Istotną rolę pełni także dialer automatyczny. Na czym dokładnie polega ta usługa? Z czego wynika jej skuteczność?
Dialer automatyczny – co to jest?
Dialer automatyczny to funkcjonalność umożliwiająca zarządzanie rozmowami wychodzącymi. Pozwala na naddzwanianie połączeń, dzięki czemu nadaje właściwe tempo pracy telemarketerom i ułatwia uzyskanie optymalnych wartości. Konsultantów nie dotyczą przedłużające się momenty bezczynności, a jednocześnie nie dochodzi do przeciążania ich pracą ponad wydajność. Korzyści odnosi także klient: odbierając połączenie, nie natrafia na sygnał zajętości, który go dezorientuje i wymusza oczekiwanie na rozmowę.
Ważnym atutem wpisanym w dialer telefoniczny jest możliwość dopasowania go do priorytetów i specyfiki danego biznesu. Na podstawie wcześniej przygotowanej listy system zestawia zaplanowane połączenia i płynnie przekazuje je do konsultantów. Masz wpływ na układ tego harmonogramu. Możesz także przypisać konkretny przedział czasowy, by kontaktować się z klientem wtedy, kiedy zdeklarował czas wolny i gotowość.
Poznaj szczegóły i zamów usługę na: https://spikon.pl/oferta/cennik-uslug/dialer-automatyczny/.
Kiedy sprawdzi się dialer automatyczny?
Dialer telefoniczny znajduje wiele zastosowań w usługach call center. Przydaje się chociażby wtedy, gdy w połączeniach jest sporo elementów powtarzalnych, na przykład zgód oraz kwestii formalnych i regulaminowych, z którymi należy zapoznać rozmówcę. Nie ma potrzeby, aby telemarketer poświęcał na to swój czas, który mógłby wykorzystać w sposób bardziej produktywny – zajmie się tym dialer automatyczny.
Automatyzacja sprawia, że konsultant nie musi prowadzić rejestru umówionych rozmów. Zwalnia go także z konieczności przeszukiwania bazy, ręcznego wybierania numerów, weryfikowania tych niepoprawnych. System przejmuje na siebie całą wstępną obsługę połączeń. Kiedy wszelkie czynności zostaną wykonane, a dialer call center uzyska zgodę na rozmowę, telemarketer od razu przestępuje do działań sprzedażowych i prezentacji oferty.
Dialer telefoniczny, czyli jak zwiększyć skuteczność infolinii?
Badania są jednoznaczne: dialer automatyczny korzystnie wpływa na wszystkie kluczowe aspekty pracy call center. Zwiększa efektywność sprzedaży przy jednoczesnym wzroście wykonanych połączeń, ułatwia planowanie dnia przez konsultantów, poprawia satysfakcję pracowników. Okazuje się, że takie systemy powiększają liczbę nawiązanych rozmów nawet o połowę, a dodatkowo umożliwiają bieżące monitorowanie poziomu obsługi i weryfikowanie procesów na podstawie statystyk. Dodatkową korzyścią, jaką niesie ze sobą dialer telefoniczny, jest podniesienie wydajności pracowników. Zaoszczędzisz więc, ograniczając koszty zatrudnienia dodatkowych osób.