Co znajdziesz w tym artykule:
- Co to jest marketing SMS?
- SMS wymaga zgody
- Dlaczego masowa wysyłka SMS jest skuteczna?
- Ożywienie kontaktu z klientem
Rozprzestrzenianie się smartfonów i aplikacji stworzyło nowe kanały ułatwiające przekazywanie informacji. Środki komunikacji różnią się w zależności od pokolenia. Niezależnie od tego Pomimo szybkiego rozwoju różnego rodzaju aplikacji do komunikowania się, możliwość wysyłania i odbierania wiadomości SMS nadal nie traci na znaczeniu. Co więcej, rozwój technologiczny przyczynia się do wprowadzania na rynek coraz wygodniejszych i szybszych w obsłudze smartfonów, co dodatkowo ułatwia korzystanie z opcji wiadomości tekstowych. Tym samym SMS staje się formą komunikacji nie tylko pomiędzy znajomymi, ale też na linii firma – konsument. W tym artykule przedstawimy najważniejsze wskazówki, przykłady użycia i odpowiedzi na często zadawane pytania związane z usługą znaną jako masowa wysyłka SMS.
Marketing SMS – co to jest?
Marketing SMS to jedna z metod współpracy z klientem, dająca zarówno szansę na jego pozyskanie, jak i utrzymanie jego zainteresowania Twoją ofertą. Komunikacja z klientem poprzez API SMS opiera się na wysyłaniu wiadomości marketingowych i promocyjnych na numery telefonów znajdujące się w bazie. Największą zaletą takiego działania jest bezpośredniość – w porównaniu z pocztą e-mail wiadomości SMS otwierane są od razu. Mają zatem duże znaczenie w przypadku wysyłania informacji, których okno czasowe jest ograniczone.
Na pierwszy rzut oka SMS zdaje się być mniej rentowny, niż wiadomość e-mail. Wyższa cena jednostkowa oraz ograniczenia dotyczące ilości znaków sprawiają, że łatwo sklasyfikować go jako kanał trudny w użyciu. Jeśli jednak zrozumiesz charakterystykę SMS-ów, znasz potrzeby swoich klientów oraz potrafisz połączyć masową wysyłkę SMS z innymi kanałami kontaktowymi, taka forma przekazu okazuje się skuteczna.
Masowe SMS-y – dlaczego są skuteczne?
Platforma Spikon, na której funkcjonuje nasz serwer SMS służący do masowej wysyłki wiadomości tekstowych pozwala w optymalny sposób zaplanować kampanię SMS, która może w krótkim czasie dotrzeć do dużej liczby odbiorców. Nie da się w końcu ukryć, że w obecnych czasach praktycznie każdy człowiek posiada i aktywnie korzysta z telefonu komórkowego. Najczęściej jest to już smartfon, czyli urządzenie, za pomocą którego każdy może natychmiast przejść w link do oferty internetowej zamieszczonej w SMS-ie.
Masowa wysyłka SMS poprzez API SMS wykorzystuje wygodny kanał komunikacyjny do celów marketingowych. Wiadomości tekstowe mogą być bez trudu wyświetlane na urządzeniach mobilnych i przedstawiać klientom informacje dowolnego rodzaju.
SMS wymaga zgody
Musisz pamiętać, że każda wiadomość SMS jest wysyłana bezpośrednio na numer telefonu klienta. Stanowi on jego własność prywatną/firmową, dlatego do celów marketingowych i promocyjnych zawsze wymagane jest uzyskanie zgody konsumenta.
Chociaż określenie „masowe SMS” może kojarzyć się z zasypywaniem odbiorcy kolejnymi wiadomościami, to musimy podkreślić, że nie jest to forma komunikacji, z której można korzystać przez całą dobę. Po pierwsze – czas wysyłki powinien zostać ustawiony zdroworozsądkowo, by pasował do stylu życia klienta. Nie sprawdzi się zatem ustawianie serwera SMS na wysyłkę we wczesnych godzinach rannych lub w środku nocy. Po drugie, pozyskując zgodę klienta na wysyłanie do niego treści promocyjnych warto zdobyć także kilka informacji dodatkowych, które ułatwią Ci ustalenie grupy docelowej dla poszczególnych wiadomości. To ważne, ponieważ nawet po wyrażeniu aprobaty na kontakt klienci mogą odrzucać wiadomości niepasujące do ich aktualnej sytuacji życiowej.
Masowe wysyłanie SMS-ów jako sposób na ożywienie kontaktu z klientem
Znaczna część informacji marketingowych przesyłana jest pocztą e-mail. Większość klientów jednak zwykle ich nie czyta. Nawet jeśli przedsiębiorca wysyła je do stałych kontaktów, nie może mieć stuprocentowej pewności, że zostaną odebrane i, co najważniejsze, odczytane.
W sytuacji, gdy komunikat przyjmuje formę wiadomości SMS prawdopodobieństwo, że klient go otworzy i przeczyta, jest już dużo wyższe. Korzystając z takich narzędzi, jak marketing SMS, warto kierować klienta do pozostałych kanałów, takich jak strona internetowa, profil społecznościowy lub inna forma promocji wizerunku w sieci.
Jeżeli jesteś zainteresowany wykorzystaniem SMS-ów w biznesie, zajrzyj na stronę: https://spikon.pl/oferta/cennik-uslug/api-sms/, gdzie znajdziesz dodatkowe informacje i skontaktuj się z przedstawicielem Spikon!