Jak działa wirtualny faks? - Spikon

Jak działa wirtualny faks?

Co znajdziesz w tym artykule:

W ostatnim czasie faks internetowy stał się bardzo popularny wśród firm i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Wirtualny faks jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ pozwala przedsiębiorcom łatwo wymieniać dane z klientami, nawet jeśli używają smartfona lub komputera. Brak obowiązku kosztownego faksowania w firmie pozwala zaoszczędzić pieniądze. Wirtualny faks jest stosunkowo nowym rozwiązaniem, w związku z tym wielu odbiorców może nie wiedzieć, na jakiej zasadzie działa.

Co to jest wirtualny faks?

Działanie systemu odnosi się do mechanizmu wysyłania i odbierania faksów za pomocą sieci internetowej w przeciwieństwie do faksów korzystających z konwencjonalnych linii telefonicznych. Specyficznym mechanizmem wirtualnego faksu jest wykorzystanie serwera, który przy odbiorze konwertuje dane faksu otrzymane z linii telefonicznej na pocztę (najczęściej jako pliki PDF) i wysyła na wskazany adres e-mail. Natomiast w przypadku odwrotnej transmisji dane wysłane za pomocą smartfona są przekształcane w dane faksowe, które można przesłać na linię telefoniczną za pośrednictwem serwera faks, a podany numer faksu jest automatycznie wybierany i faksowany.

Wirtualny faks może wysyłać i odbierać faksy z urządzeń mobilnych, takich jak komputery osobiste czy smartfony. Umożliwia odbieranie wiadomości od klientów i partnerów biznesowych w każdym miejscu z dostępem do Internetu. Takie rozwiązanie prowadzi do poprawy wydajności pracy oraz polepsza komunikację w biznesie.

Jaka jest różnica działania wirtualnego faksu w porównaniu do tradycyjnych metod?

Tradycyjny faks papierowy to system, który przekształca znaki i obrazy odczytywane przez fax na sygnały elektryczne i wysyła je do miejsca docelowego za pośrednictwem linii telefonicznej. Innymi słowy, do wysyłania i odbierania korespondencji niezbędna jest maszyna faksująca i linia telefoniczna, z których nie można korzystać w dowolnym czasie i miejscu, np. podczas podróży. Wirtualny faks wysyła i odbiera dane dosłownie za pośrednictwem linii internetowej. Daje to możliwość działania w dowolnym miejscu i czasie, stricte na tej samej zasadzie co wiadomości e-mail. Jedynym wymogiem jest aktywne podłączenie do Internetu i urządzenie mobilne, takie jak komputer osobisty lub smartfon.

Spikon ofertuje wyjątkowo korzystną usługę wirtualnego faksu dla przedsiębiorców. Usługodawca zapewnia system faksowy wykorzystujący Internet, który umożliwia wysyłanie i odbieranie faksów w dowolnym miejscu i czasie pod warunkiem posiadania urządzenia mobilnego i połączenia internetowego. W przypadku konwencjonalnych faksów do wydrukowania odebranych danych wymagany jest dedykowany terminal i papier rolkowy.

Dzięki usłudze wirtualnego faksu w Spikon wiadomości można wysyłać i odbierać wprost ze strony internetowej, a dane faksu zapisane na serwerze Spikon dla każdego konta, można pobrać jako plik PDF, a następnie sprawdzić ich zawartość. Wirtualny faks jest potężnym narzędziem, które może poprawić wydajność pracy.

Aby skorzystać z usługi, wystarczy złożyć wniosek na oficjalnej stronie internetowej Spikon (Załóż bezpłatne konto) lub zadzwonić na infolinię (+48 588 808 888). Wirtualny faks to innowacyjna usługa faksu internetowego, która może zastąpić tradycyjne faksy i znacznie obniżyć koszty eksploatacji w każdym biznesie.

Najważniejsze funkcje wirtualnego faksu w Spikon

  • Faksy mogą być wysyłane i odbierane przez Internet
    System wykorzystujący faks internetowy umożliwia wysyłanie i odbieranie faksów bez konieczności korzystania z linii telefonicznej. Każdy użytkownik, który ma urządzenie z dostępem do Internetu, takie jak komputer osobisty lub smartfon może od razu z niego korzystać.
  • Rozwiązanie dużo bardziej rozsądne niż konwencjonalny faks
    Porównując koszt za jeden miesiąc użytkowania wynoszący 3,44 zł netto miesięcznie + koszt każdego wysłanego faksu zgodnie z cennikiem połączeń Spikon, a opłatami za tradycyjny faks różnica jest kolosalna. W Spikon przedsiębiorcy nie potrzebują maszyny faksującej ani materiałów eksploatacyjnych, takich jak arkusze papieru do faksu.
  • Możliwość wysyłania i odbierania faksu ze smartfona lub laptopa podczas podróży służbowej
    Konwencjonalne faksy mogą być używane w większości przypadków tylko w siedzibie firmy, co ma znaczący wpływ na wydajność pracy. Możliwość wysyłania i odbierania faksów ze smartfonów i komputerów podczas podróży służbowych pozwala usprawnić pracę i zwiększyć dynamikę w firmie. Takie rozwiązanie pozwala prowadzić płynniejszy biznes i przekłada się bezpośrednio na wzrost obrotów w przedsiębiorstwie.

Wirtualny faks to nowoczesne rozwiązanie teleinformatyczne, które warto zaimplementować w każdym biznesie. Bądź innowacyjnym przedsiębiorcą i rozwiń skrzydła, wykorzystując technologię przyszłości. W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z zespołem ekspertów Spikon.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: kontakt@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: hello@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

© 2021 Spikon. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zaprojektowane przez: SIGMA

Przewiń do góry Skip to content