Autokonfiguracja – Czyli jak zyskać więcej czasu

W czasach nastawionych na rozwój technologiczny i ciągłą pogoń za pieniądzem istotnym czynnikiem jest czas.
Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie w liczącym 100 konsultantów Call Center należy dodać po 10 wpisów do książki telefonicznej każdego z aparatów telefonicznych. Nie trudno się domyślić, że taki proces może pochłonąć mnóstwo czasu. Gdy dodatkowo na każdym z aparatów należałoby zmienić priorytet używanych kodeków, hasło administratora czy nawet przypisać inny dzwonek musielibyśmy spędzić kilka godzin wykonując powyższe czynności. A na końcu kierownik powiedziałby: „a dodajmy jeszcze po dwa numery!”. Wściekłość a zarazem bezradność, która by nas ogarnęła byłaby nie do zniesienia.

Tutaj z pomocą przychodzi dostępna w Spikonie funkcja Autokonfiguracji.

Celem automatycznej konfiguracji jest ułatwienie procesu zmian na zainstalowanych przystawkach. Nie musimy zagłębiać się w szczegółowe dane wymagane do rejestracji przystawki w Spikonie, pola te zostaną uzupełnione automatycznie podczas Auto-provisioningu. Z poziomu panelu administratora zyskujemy możliwość modyfikacji ustawień aparatów telefonicznych znajdujących się nawet po drugiej stronie kuli ziemskiej.

Odnosząc się do przykładu z pierwszego akapitu, dopisujemy w wybranej Książce telefonicznej dostępnej z poziomu panelu administracyjnego Spikonu otrzymane od kierownika dwa nowe kontakty a następnie wybieramy z menu pozycję 'Ustawienia i dodatki’ / ’Autokonfiguracja’ i klikamy opcję 'Aktualizacja i restart wszystkich aparatów’, voila! Zaoszczędziliśmy tym samym mnóstwo czasu i nerwów a jak głosi popularne powiedzenie ’czas to pieniądz!’. Naturalnie aktualizację możemy przeprowadzić dla każdego aparatu z osobna.

Spikon sukcesywnie rozwija dział autokonfiguracji. Z czasem pojawiać się będą kolejne modele aparatów IP. Aktualnie do dyspozycji użytkownika jest cała pula popularnych telefonów firmy Yealink, w tym cenione przez użytkowników modele T20P oraz T22P.

Ustawienia, które możemy zautomatyzować to m.in.:

  • język graficznego interfejsu użytkownika
  • hasło użytkownika oraz administratora
  • adres serwera czasu
  • strefę czasowa
  • priorytety kodeków audio
  • dzwonek użytkownika
  • Zaawansowane opcje połączeń:
    • połączenia oczekujące
    • detekcję mowy
    • generację szumów
    • kancelację echa
    • czas oczekiwania przed wybraniem numeru

W przypadku gdy napotkamy problem podczas ustawień urządzenia, Spikon oferuje zdalną pomoc. Gdy posiadają Państwo aparat IP, który nie znajduje się na liście autokonfiguracji a jest zaopatrzony w taką funkcję, prosimy o kontakt. Po pozytywnym rozpatrzeniu dodamy Państwa model telefonu do listy urządzeń.

Zapraszamy do skorzystania z usługi. Dokładna instrukcja na przykładzie aparatu Yealink SIP-T20P została zamieszczona na naszej stronie internetowej: https://spikon.pl w dziale 'Pomoc’/’Instrukcje konfiguracji’/ ’Autokonfiguracja (Auto Provision) – instrukcja obsługi na przykładzie aparatu Yealink SIP-T20P

Przewiń do góry Skip to content