Ostatni czas to okres podsumowań i jeszcze częstszych prognoz dotyczących nowego 2015 roku. Jak według nas będzie wyglądać następne 12 miesięcy dla branży VoIP, w tym dla naszej firmy?
Patrząc na badania z ostatniego roku wskazujące na ponad 5% wzrost rynku w stosunku do 2013 roku, możemy spodziewać się w bieżącym roku wzrostu o kolejne 3%.
Wpływ na to ma między innymi stale rosnące zainteresowanie usługami mobilnymi oraz zwiększeniem dostępu do sieci przy jednoczesnym słabnięciu pozycji tradycyjnych operatorów.
Warto zauważyć również fakt unormowania rynku operatorów VoIP. Po dynamicznym okresie rozwoju tego segmentu, jaki obserwowaliśmy w ostatnich latach, ilość operatorów nie powinna zwiększyć się znacząco. Obecną relację zapotrzebowania klientów do dostępnej oferty można uznać za całkowicie satysfakcjonującą przy zauważalnym trendzie do sporego, choć zrównoważonego rozwoju.
Jako Spikon – operator VoIP oraz spółka siostrzana Voice Telecom – obserwujemy również rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania niestandardowe, jakie może zaoferować telefonia IP. Mowa tu o rozwiązaniach posiadających duży poziom innowacyjności, rozwiązaniach w pełni kompleksowych i dostosowanych do klienta. Przykładem może być choćby opisywany we wcześniejszym wpisie system wdrożony dla Centrum Klinicznego w Gdańsku. Kolejne 12 miesięcy będzie należeć do operatora, który pójdzie w stronę nowych, unikalnych rozwiązań, a my planujemy na takie nowatorskie rozwiązania właśnie stawiać.
Rok 2015 to z pewnością czas wytężonej pracy nad budowaniem marki, jak również zwiększania innowacyjności i utrzymania opinii najbardziej zaawansowanego technologicznie operatora na rynku. Sukces usługi leży w jej jakości, a naszym synonimem wysokiej jakości jest marka Spikon.