Windykacja telefoniczna - najlepsze rozwiązania dla firm - Spikon

Windykacja telefoniczna – najlepsze rozwiązania dla firm

Telefon jest zazwyczaj pierwszym narzędziem wykorzystywanym w procesie windykacji poprzez kontakt z nierzetelnym klientem, który nie reguluje swoich płatności na czas. Przedstawiamy zatem rozwiązania, które warto stosować wykorzystując windykację telefoniczną, niezależnie czy jesteśmy małą firmą, działem ściągającym niezapłacone faktury czy dużą firmą zajmującą się odzyskiwaniem długów.

Wady i zalety telefonicznej windykacji

Ogromną zaletą windykacji telefonicznej jest przede wszystkim niski koszt jej prowadzenia. W ostatnich latach większość firm windykacyjnych zaczęła wykorzystywać technologię VoIP, co dodatkowo obniżyło ceny połączeń.
Jeżeli mielibyśmy napisać o wadach, to jest to m.in. ograniczenie komunikacji, wynikające z braku możliwości spotkania i rozmowy w cztery oczy, co znacząco zmniejsza stopień wywierania wpływu na rozmówcę. Mówiąc o wadach i zaletach telefonicznego odzyskiwania zobowiązań warto poświęcić kilka słów również na omówienie nowoczesnych technik wykorzystywanych w ramach skutecznej windykacji przez słuchawkę.

Windykacja z automatu

Praca windykatora to zajęcie raczej mało przyjemne. Wymaga cierpliwości i uporu maniaka w swoich działaniach. Stąd też rozwiązania typu wiadomość SMS lub informacja głosowa bardzo często zastępują pierwszy kontakt windykatora, a ich celem jest jedynie poinformowanie dłużnika o jego zobowiązaniach. Tym samym stanowią zapowiedź bezpośredniego kontaktu w przypadku braku reakcji wierzyciela.

Ponadto wiadomości głosowe charakteryzują się zaskakująco dużą skutecznością w egzekwowaniu długów przy o wiele niższych kosztach. W końcu odtworzenie automatycznej wiadomości jest tańsze niż wykonanie połączenia przez żywego człowieka. W przypadku automatycznego nawiązania połączenia wiadomość zostaje automatycznie odtworzona dłużnikowi, a co więcej – umożliwia połączenie np. z działem rozliczeń w celu wyjaśnienia zaistniałego problemu.

Najszybciej dowiesz się przez SMS

Kampanie SMS sprawdzają się równie dobrze w klasycznych kampaniach marketingowych, jak i w windykacji. Niewątpliwym atutem rozsyłanych wiadomości jest prostota przekazu oraz prawie stuprocentowa pewność ich odebrania. W końcu niemal we wszystkich telefonach musisz otworzyć wiadomość, aby ją skasować, a tym samym mimowolnie zobaczyć jej treść.

Podstawa to dotarcie do dłużnika

Niezależnie jaką formę pierwszego kontaktu wybierzemy, to z częścią dłużników i tak dojdzie do bezpośredniej rozmowy telefonicznej. Aby tak się jednak stało musimy się do takiego delikwenta najpierw dodzwonić. Tu z pomocą przychodzą nam usługi oferowane przez technologię VoIP, takie jak prezentacje dopasowania numeru. Polega to na dopasowaniu przez system numeru telefonu z puli do numeru wychodzącego tak, aby pochodził z tej samej strefy numerycznej. Jak pokazują badania współczynnik odebranych telefonów wykonanych przez windykatorów jest o wielokrotnie wyższy niż przy telefonowaniu ze standardowych numerów zarezerwowanych dla danej firmy windykacyjnej. Co istotne, koszt takiej usługi to dosłownie kilkanaście złotych i mogą sobie na nią pozwolić nawet nieduże firmy.

Przyszłość

Rozwój technologii pozwala na wykorzystywanie coraz to wymyślniejszych instrumentów, szczególnie w tak trudnej branży jak rynek windykacji i odzyskiwania długów. Prawdopodobnie w najbliższym czasie możemy spodziewać się zastosowania systemów rozpoznawania głosu, a nawet algorytmów pozwalających na określenie usposobienia dłużnika. Mogą one mieć wpływ na poziom zainteresowania współpracą z firmą windykacyjną, a tym samym pomóc w określeniu odpowiedniej strategii przez samego windykatora. Niezależnie jednak od zakresu rozwoju technologii w branży windykacyjnej miara ich skuteczności mierzalna będzie przede wszystkim w ilości odzyskanych pieniędzy.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: kontakt@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: hello@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

© 2021 Spikon. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zaprojektowane przez: SIGMA

Przewiń do góry Skip to content