Rozwiązania VoIP dla branży KEP - Spikon

Rozwiązania VoIP dla branży KEP

Usługi przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych to branża, która notuje w ostatnich latach największe wzrosty spośród całego rynku TSL (Transport, Spedycja, Logistyka).

Niewątpliwie przyczyniły się do tego zmiany oparte przede wszystkim o wzrost konkurencyjności i elastyczności firm z branży.
Dynamizm rynku wymusza na firmach stosowanie coraz to nowszych, innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają na łatwe dostosowanie się do klienta. Mowa tu o usprawnieniu procesu działania firmy, jak i optymalizacji kosztów.

Jednym z takich rozwiązań jest VoIP. VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to rozwiązanie polegające na przetworzeniu mowy na reprezentację cyfrową. Głos poddany zostaje odpowiedniej kompresji oraz kodowaniu, a następnie zostaje podzielony na pakiety. Strumień takich pakietów przesyłany jest następnie za pomocą sieci, gdzie w węźle odbiorczym cały proces zostaje odtworzony w odwrotnym kierunku, co przekłada się na naturalny dźwięk głosu. Aby zapewnić wysoką jakość i idealną krystaliczną barwę tonu rozmówcy stosowane są różnorodne zaawansowane technologie. Jednakże VoIP wykorzystywany jest w branżach takich jak KEP przede wszystkim ze względu na mnogość innowacyjnych usług dodatkowych, jakie może zaproponować.

Jak wygląda to w praktyce? Oto kilka przykładów, które znajdą zastosowanie w nowoczesnej firmie kurierskiej lub przesyłkowej.

Click2Talk (click to talk)
Większość zamówień dokonywana jest przez internet. Również w sieci szukamy danych kontaktowych. Aby usprawnić komunikację zastosować można narzędzie „Click2Talk”, czyli przycisk na witrynie internetowej firmy. Po jego kliknięciu następuje automatyczne połączenie z oddziałem. Klientowi wybierającemu numer wystarczą słuchawki i mikrofon, które i tak wbudowane są fabrycznie w większość komputerów.

Menu IVR
Do poprzednio opisanej funkcjonalności możemy dołączyć również Menu IVR. Już sam nie pamiętam ile razy jako klient miałem problem ze sprawnym połączeniem do odpowiedniego działu i osoby w firmie kurierskiej, a tonowe menu było mało zrozumiałe. Menu IVR pozwala na skierowanie rozmówcy do odpowiedniego działu, a nawet na poinformowanie dzwoniącego o interesującej go kwestii bez konieczności połączenia z konsultantem.

Rejestrowanie połączeń
To niezwykle ważna funkcja z punktu widzenia odpowiedzialności prawnej, jak i samych zobowiązań podejmowanych przez pracowników. Narzędzie niezbędne niezależnie od tego, czy tworzymy infolinię w branży KEP czy innej.

Kampanie „Call Center” oraz inne funkcjonalności
Kampania „Call Center” może kojarzyć się niektórym z działaniami marketingowymi, niemniej jednak kampanie służą również do efektywnego zarządzania zespołem naszych pracowników. Firma przesyłkowa czy kurierska może korzystać tu z udogodnień, takich jak monitoring w czasie rzeczywistym, generowanie dokładnych raportów, ustalanie poziomów kompetencji, informacje o pozycji w kolejce oczekiwania i szacowanym czasie oczekiwania.

Do całego katalogu dołączyć możemy również takie opcje, jak możliwość integracji z wewnętrznym oprogramowaniem firmy np. CRM, oraz połączenia w jakości HD.

Wszystko to tworzy możliwość zapewnienia najwyższej jakości narzędzi opartych o kwestię mającą największe znaczenie w branży KEP, czyli komunikację. W końcu cechą odróżniającą usługi branży KEP od usług pocztowych jest wartość dodana, czyli dodatkowe korzyści dla klienta. Oprócz bezpośredniego doręczania paczek, śledzenia przesyłek czy określenia z góry terminu dostarczenia wysyłki do adresata, może być to również system komunikacji i obsługi klienta na poziomie nieporównywalnie wyższym niż zapewniany w ramach wspomnianych wcześniej usług pocztowych.

Tomasz Nawotka
Wiceprezes Zarządu
Operator VoIP – Spikon

Tekst znaleźć można w najnowszym wydaniu Gazety Finansowej.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: kontakt@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: hello@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

© 2021 Spikon. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zaprojektowane przez: SIGMA

Przewiń do góry Skip to content