Windykacja CRM - Spikon

CRM dla windykacji

Przy dużej liczbie klientów oraz zawieranych z nimi umów proces windykacji należności wymaga skrupulatnie prowadzonej dokumentacji. Ręczne, wręcz analogowe prowadzenie rejestru nie jest ani wydajne, ani wygodne. Oferowany przez nas CRM dla windykacji to doskonałe, nowoczesne rozwiązanie, które zapewni Ci pełną kontrolę nad płatnościami kontrahentów.

W przypadku konieczności podjęcia działań windykacyjnych najważniejszy jest oczywiście człowiek – zarówno ten po jednej, jak i po drugiej stronie. Taki proces wymaga nieco zrozumienia, ale też odpowiedzialności. CRM jest natomiast w tym wypadku solidnym wsparciem, narzędziem, które ułatwia organizację formalności i ich przeprowadzenie.

W jaki sposób CRM ułatwia kontrolę?

CRM pozwala na szczegółowe rejestrowanie danych związanych z kontrahentami, zapisami w ich umowach oraz usprawnia kontrolę płatności, które uiszczają – tyle w dużym skrócie. Jest to jednak złożone oprogramowanie, którego celem jest utrzymywanie relacji biznesowych i zarządzanie kontaktami z klientem. Tego rodzaju system niesamowicie upraszcza pracę, przede wszystkim w wieloosobowych zespołach, ponieważ nawet pod nieobecność jednego z pracowników, pozostali zawsze mają wgląd w dane jego klientów czy prowadzonych spraw. Szczegółowy nadzór nad obiegiem wprowadzanych informacji może także prowadzić kadra zarządzająca – wystarczy zalogować się do systemu i sprawdzić wybrane, interesujące rekordy.

Tę funkcjonalność można wykorzystać właśnie w przypadku zadłużonych kontrahentów. Poszczególne moduły systemu można dostosować pod indywidualne potrzeby przedsiębiorstwa, dzięki czemu wśród rekordów bazy znajdą się także dane dotyczące bieżących wpłat, zaległości czy też informacje potwierdzające wysłaną do tej pory korespondencję (tradycyjną i e-mailową).

Zainstalowane w CRM wyszukiwarki ułatwiają użytkownikom odnajdywanie rekordów według dowolnie wybranych parametrów. Zaznaczając określone pola można uzyskać kompletny raport zawierający listę osób czy firm, które zalegają z płatnościami, na przykład za ostatnie trzy miesiące. To, jakie kroki podejmiesz – czy wyślesz informacje przypominające o spłacie, czy też skontaktujesz się telefonicznie z dłużnikiem, zależy już od ustalonej w przedsiębiorstwie polityki.

Wykorzystanie CRM w kontaktach z dłużnikami

System CRM nie tylko dostarczy Ci niezbędnych informacji na temat dłużnika, ale też ułatwi prowadzenie tak zwanej miękkiej windykacji, to jest działań poprzedzających zasadnicze i bardziej formalne procedury. W jej ramach możliwe jest na przykład zaplanowanie masowej wysyłki wiadomości w trybie automatycznym. CRM przystosowany jest również do sygnalizowania potrzeby kontaktu z kontrahentami, którzy w sposób rażący przekroczyli wyznaczony termin uiszczenia zapłaty.

Taka funkcja pozwala ograniczyć ręczne opracowywanie danych i tradycyjne monitorowanie płatności, co przekłada się na poprawę wydajności Twojej firmy i skrócenie czasochłonnych procesów. Wprowadzenie systemu CRM z opcją windykacji z czasem prowadzi ponadto do efektywniejszego ściągania należności.

Dostęp do wspomnianych informacji przekłada się na możliwość bardzo drobiazgowego analizowania ogólnie rozumianej sytuacji Twojej firmy – dostajesz dane, na podstawie których możesz budować pewne relacje partnerskie z klientami, a także wskazówki związane z kontrahentami, których działania nie sprzyjają dalszej współpracy.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: kontakt@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

spikon logo

silne zaplecze technologiczne i merytoryczne

Spikon to platforma zbudowana przez polskich specjalistów z dziedzin telekomunikacji cyfrowej, programowania, baz danych, sieci i zabezpieczeń. Spikon to gwarancja jakości i dostępności.

  • Spikon Sp. z o.o.

  • NIP: 5862286356

  • Regon: 221986932

  • KRS: 0000485395

  • UKE: 10784

  • Telefon: +48 588 808 888

  • Mail: hello@spikon.pl

Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.

Jest to usługa pozwalająca zarządzać połączeniami przychodzącymi, odbieranymi przez dowolną ilość konsultantów?

Tak naprawdę wszystko czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.

© 2021 Spikon. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zaprojektowane przez: SIGMA

Przewiń do góry Skip to content