Pytania i odpowiedzi
Podstawowe zagadnienia
Spikon to nowoczesna platforma telekomunikacyjna umożliwiająca prowadzenie darmowych rozmów z każdego miejsca na świecie – wystarczy tylko dostęp do Internetu. Spikon to także zaawansowane usługi głosowe, Wirtualna Centrala oraz Wirtualne Call Center. Wszystko dostępne z poziomu intuicyjnego i łatwego w obsłudze panelu klienta.
Założenie konta jest darmowe i nie wymaga podpisywania żadnej umowy. Płatności są realizowane za pomocą szybkich transakcji przez Internet i nie jest z nimi związana żadna prowizja.
Aby założyć darmowe konto w platformie Spikon wystarczy kliknąć na poniższy przycisk, wypełnić formularz rejestracyjny i postępować zgodnie z instrukcjami.
Po zalogowaniu się do panelu klienta, z menu po lewej stronie ekranu należy wybrać „Finanse”, a następnie „doładowanie konta”. Na stronie umożliwiającej doładowanie konta w polu „Kwota (PLN)” należy wprowadzić kwotę doładowania i kliknąć przycisk „Doładuj”. Po przekierowaniu na stronę operatora płatności internetowych proszę postępować zgodnie ze znajdującymi się tam informacjami.
Możliwości jest wiele. Każda ma swoje zalety i wady. Jednakże najbardziej popularne wybory to:
Bramka VoIP to urządzenie umożliwiające podłączenie analogowych telefonów i faksów do Internetowej sieci telekomunikacyjnej, jaką jest Spikon. Po poprawnym skonfigurowaniu bramki VoIP i podłączeniu do niej klasycznego telefonu analogowego możemy korzystać ze wszystkich dobrodziejstw cyfrowej telefonii Spikon.
Telefon i rozmowy
Rozmowy telefoniczne pomiędzy użytkownikami numerów sieci Spikon są w pełni darmowe. Niezależnie od tego gdzie znajdujesz się Ty lub Twój rozmówca. Wystarczy podłączenie do Internetu by rozmawiać w Spikon za darmo.
Każdy numer – niezależnie od sieci – należy wybierać bez stosowania prefiksów. Spikon automatycznie rozpoznaje, w jakiej sieci jest dany numer i odpowiednio kieruje połączenie.
Na numery alarmowe w Spikon dzwoni się tak samo, jak w każdej innej sieci. Wystarczy wybrać numer (np. 112), aby skontaktować się z najbliższą stacją obsługi połączeń alarmowych.
Zanim wykonywanie połączeń na numery alarmowe będzie możliwe, należy ustawić lokalizację geograficzną konta. W celu ustawienia lokalizacji geograficznej należy zalogować się do konta Spikon, z menu po lewej stronie wybrać “Moje konto”, kliknąć na zakładkę “Połączenia alarmowe” i korzystając z przycisku “Dodaj” wypełnić formularz.
Problemy techniczne
Jednostronna blokada dźwięku może być spowodowana ustawieniami routera, przez który telefon/bramka/softphone łączy się z Internetem. Proszę upewnić się, czy router nie ma zdefiniowanej blokady portów UDP (RTP) z zakresu 10000 – 20000.
Słaba jakość połączeń w większości przypadków spowodowana jest zbyt mocno obciążonym łączem internetowym. Obciążenie łącza może wynikać z obecności programów pobierających duże ilości danych z Internetu, np. YouTube, Vimeo, programy p2p, programy do pobierania plików.
Problem może być spowodowany złym ustawieniem parametru odświeżenia rejestracji SIP (Register Expires). Poprawne ustawienie tego parametru to 60 sekund (60000 milisekund).
IVR
Menu IVR pozwala na interaktywne kierowanie połączeń, dając Klientowi możliwość przejścia do pożądanej opcji poprzez wybranie odpowiedniego klawisza numerycznego oraz odtwarzając przy tym odpowiednie komunikaty głosowe.
Numer IVR służy do automatycznego odbierania połączenia i odtworzenia dedykowanego komunikatu. Jedyną opcją prezentacji tym numerem jest aktywacja usługi Call Center i ustawienie prezentacji kampanii wybranym numerem usługi.
Zapowiedzi można wygenerować w syntezatorze mowy w panelu użytkownika Spikon (koszt 0,03 zł za każdy znak).
FAX
Niestety nie, wiadomości faksowe wysyłamy z panelu użytkownika Spikon np. poprzez załączenie pliku PDF lub dowolnej treści.
Wysyłane są na zdefiniowany adres email.
Kolejka oczekujących
Tak, poprzez ustawienie przekierowania połączenia z konta telefonicznego na wskazany numer lub poprzez aplikację obsługującą konto SIP na smartphonie.
W kolejce oczekujących nie można uruchomić komunikatów, jedynie usługa CC pozwala na ich obsługę.
Osoba oczekująca na połączenie z konsultantem słyszy melodię do momentu odebrania połączenia i nie zostanie wyrzucona przez system.
Telekonferencja
Tak.
Tak, poprzez dodanie zaproszenia w panelu użytkownika i nawiązanie połączenia na koszt klienta.
Tak, ustawieniami konferencji w czasie rzeczywistym można zarządzać w panelu użytkownika.
CRM
Jest to narzędzie wielofunkcyjne w szczególności ułatwiające kontakt i pracę z klientem poprzez tworzenie notatek, zadań, kampanii mail i SMS, oraz wielu innych.
Tak naprawdę wszystko, czego potrzebujemy. CRM można dostosować pod każdego rodzaju działalność od transportu po system rejestracji pacjenta.
CC
Dialer
Konto telefoniczne
Konto telefoniczne jest usługą pozwalającą na odbieranie i wykonywanie połączeń wychodzących, która identyfikuje się wybranym przez użytkownika numerem telefonicznym (jednym z 49 dostępnych stref numeracyjnych w Polsce)
Technologia VOIP pozwala na skonfigurowanie konta telefonicznego na aplikacji komputerowej, aplikacji na smartphonie lub telefonie stacjonarnym obsługującym konto SIP.
Jak najbardziej, kontem telefonicznym zarządzamy z poziomu panelu użytkownika Spikon.
Poczta głosowa
Poczta głosowa w Spikon jest bezpłatna.
Pozostawione przez osoby dzwoniące wiadomości wysyłane są na wskazany adres email wraz z załączonym plikiem audio.
Usługę aktywuje się na każdym koncie telefonicznym zarządzanym z poziomu panelu użytkownika Spikon.
SIP Trunk
Jest usługą pozwalającą na połączenie centrali telefonicznej klienta z centralą Spikon, w celu wykonywania połączeń za naszym pośrednictwem.
Jako operator telekomunikacyjny nie zajmujemy się konfiguracją central telefonicznych klientów, udostępniamy jedynie dane do przeprowadzenia wskazanego procesu.
Numer wewnętrzny
Numer wewnętrzny to skrócony numer (dwu lub trzycyfrowy) do bezpośredniego połączenia z innym kontem telefonicznym, przypisanym do jednego konta Spikon. Połączenia wewnątrz sieci Spikon są bezpłatne.
Numer wewnętrzny definiujemy z poziomu panelu użytkownika w zakładce „numery wewnętrzne API: "
API
Jest usługą pozwalającą na integrację systemu Spikon z zewnętrzną aplikacją klienta.
Instrukcja API znajduje się na naszej stronie www.spikon.pl w zakładce „cennik usług”/”API” gotowa do pobrania.
Voicer
Jest to aplikacja dedykowana przede wszystkim konsultantom CC, dająca łatwy dostęp do najważniejszych funkcjonalności, ale sprawdza się również jako dobry dodatek do klasycznego konta telefonicznego, dając dostęp do funkcji książek telefonicznych, listy połączeń czy odsłuchu nagranych rozmów.
Aplikacja jest bezpłatna.